22 Ekim 2007 Pazartesi

Doktora'nin zorluklari

Bugun benim hoca ile bulustuk. Toplanti oncesi cikan "kucuk kriz" disinda toplanti fena gecmedi. Efendim, iki hafta once yaptigimiz ilk toplantiya uc dakika gecikip saat 15.33'de (Amerikalilar 3.33 pm diyorlar) gelmistim. Adam ben odaya girdigimde saatine bakip toplanti basinda bana hafif bir sevimsizlik goruntusu vermisti. Neyse gecen hafta resmen kasip saat 15.25'te gittim. Bu sefer kapisindan girdigimde "Ben e-mail yaziyordum 5 dakika erken gelmissin ama neyse gel iceri" dedi. Ok dedik... Demekki bu herife saat 15.26-15.30 arasi gitmek gerekiyor.

Gelelim bu haftayaaa. Ben tam 15.24 gibi bizim IT Engineering binasina girdiiim. Saat 15:26 ila 15:30 arasinda hocanin ofisine yetismek icin acilen gelen "sicma krizine" tuvalete gidip hayatiminda rekor surede (50 saniye) sicmak zorunda kalip ellerimide hemen yikayip saat 15:29'da hocanin odasinda oldum.


Haftalik calismalarimizda hocaya rapor vermem gerekiyor. Rapor verecegim saatler neyseki mesai saatlerinden olusuyor. Yani en azindan simdilik. Mesela iki odev oldugu zamanlar haftanin 3 gununu derslere ayirdigimi odev olmadigi zamanlar haftanin iki gunumu derslere ayirdigimi varsayiyoruz. Saat bazinda hesap yaptirtmaya baslamak icin kendisini calismalar disinda gormemeye oldukca ozen gosteriyorum. Geriye kalan zamanlarda hash funtions calisiyorum. Gelecek yila kadar bir design patlatmaya calisacagiz.

Amerika tam bir kasi$ ulkesi. Gecen sene binbir sabirla ancak 4.5 ayda tamamlayabildigim ve Eylul ile Ocak ayi arasi zamanimin icine eden ayni zamanda bele$e gittigim italya tatiliminde icine eden bu basvuru surecinden sonra doktoraya gelince isimin hicte kolay olmadigini ogrendim. Oncelikle gelecek yil girecegim doktora yeterlilik sinavindan once bir suru undergrad CS dersini ogrenmem gerekiyor. Ki ben daha loop, array ve function kullanarak programlar yazabilen biri olarak bu dersleri cozup sonra alacagim grad derslerine hakim olmam mucize gibi geliyor.

"Ama benim CS altyapim yok ben matematikciydim" diye soyleyince bana ilk basta gordugumde profesor sandigim karizmatik ama resmi sekreterimiz su cevabi suratima yapistirdi "Sizin buraya gelmeden belli bir bilgiye sahip olmaniz gerekiyor yoksa sizi secilmezdiniz" Hocaya soyledigimde kendisi aksamlari "leisure time" da bu eksiklikleri kapatmaya cok firsatim olacagini dusunuyor. Benim bu eksiklikleri kapatabilecegim icin beni sectigini soyleyip bana gaz vermeye tesebbus ettikten sonra bolumun web-sayfasinda hangi eksiklikleri kapatmam gerektigini yazdigini soyledi.

Hiç yorum yok: